
FREMDRIFT FOR FREMTIDEN
Fremtidens hurtigbåter og ferger - nullutslipp i kysttrafikken
Fremdrift hinsides troen
Hurtigferjedrift i Norge krever fremdriftssystemer som kan levere hastighet, oppetid og presisjon under alle forhold. Servogear Ecoflow er konstruert for optimal energieffektivitet og pålitelig ytelse, noe som sikrer at operatørene får mest mulig ut av hver eneste reise. Servogear Ecoflow leverer den perfekte balansen mellom kraft og presisjon, og gir jevnere drift, lavere drivstofforbruk og jevn ytelse dag etter dag.
HVA DU KAN FORVENTE

Ecoflow-propulsoren
Oppdag effektiviteten til Servogear EcoFlow-propulseren med egne øyne. Den er kjent som et førsteklasses CPP-system for høyhastighetsfartøyer, og gir en optimal kombinasjon av fart, trekkraft, manøvrerbarhet og drivstoffeffektivitet.
Effektivitet er avgjørende, spesielt for fartøy som er avhengige av batteripakker, noe som muliggjør sømløse overganger til lav- og nullutslippsoperasjoner. Løft fartøyet ditt med oppgraderte fremdriftssystemer og skrogdesign for å oppnå høyere hastighet og spare vekt og investeringskostnader.
Oppdag banebrytende elektrisk og hybrid fremdrift
Utforsk elektriske og hybride fremdriftssystemer, som er omhyggelig utformet for å møte bransjens skiftende behov og samtidig redusere miljøpåvirkningen betydelig.
Elektrisk fremdrift, kombinert med avanserte batterisystemer, er en viktig teknologi for å avkarbonisere den maritime sektoren.
Ved å utnytte fornybare energikilder til fremdrift, sammen med effektive kraft- og energistyringssystemer om bord, får man en bærekraftig løsning for å redusere utslippene fra driften av fartøy.

Power-To-X
Power-to-Xer et av de viktigste virkemidlene på veien mot klimanøytralitet. Ved å bruke e-drivstoff som e-metanol produsert fra fornybare energikilder og omgjort til fremdriftskraft, får man en klimanøytral energiomforming.
Fordelen med metanol er at det har en høy energidensitet sammenlignet med andre bærekraftige drivstoff, og at det er flytende, noe som betyr at det er enkelt å lagre og fylle drivstoff ved omgivelsestemperatur. Eksisterende infrastruktur kan i mange tilfeller fortsette å brukes.


IMO Tier III-fremdriftssystemer
Reduser NOx-utslippene med SCR-efterbehandlingssystem.
Vårt innovative system er skreddersydd for små maskinrom, og tilbyr lett og kompakt design uten å gå på kompromiss med effektiviteten.
Som den eneste leverandøren på markedet for en slik løsning kan rederier med fokus på bærekraftige løsninger og reduksjon av utslipp forbedre flåtens miljøprofil og øke fartøyets annenhåndsverdi.
Etterbehandlingssystemer for eksosgass reduserer NOx-utslippene på en effektiv måte, i samsvar med kravene i IMO Tier III.
Etterbehandlingssystemer fra BOS Power kan brukes til en rekke bruksområder for å redusere NOx-utslipp, for eksempel hurtigbåter, mannskapsoverføringsfartøyer, søk- og redningsfartøyer og patruljefartøyer.

Den mest verdifulle energien er den du ikke bruker
Å bli grønn til sjøs handler ikke bare om nytt drivstoff. Den raskeste måten å kutte kostnader og utslipp på, er å optimalisere energibruken. Slik gjør du ethvert fartøy mer effektivt.
Chat med ekspertene våre
Brosjyrer
Vil du vite mer om teknologiene våre? Last ned brosjyrene våre for mer informasjon.

Rolls-Royce tilbyr kraftløsninger i verdensklasse og komplett livssyklusstøtte.
Last ned her
mtu Kinetic PowerPack er det perfekte svaret på alle dine spesifikke behov når det gjelder strøm, fotavtrykk og bærekraft.
Last ned her
Det nye naturgassaggregatet har den høyeste effekttettheten og det høyeste forholdet mellom kilowatt per kvadratmeter i sin klasse.
Last ned her

Våre toppmoderne generatorsett er basert på de legendariske mtu-motorene med common rail-drivstoffinnsprøytningssystem.
Last ned her
tilgjengelighet. Last ned her
