
Skreddersydde fremdriftsløsninger for hurtigferjemarkedet
Fremdrift hinsides troen
Hurtigferjedrift i Norge krever fremdriftssystemer som kan levere hastighet, oppetid og presisjon under alle forhold. Servogear Ecoflow er konstruert for optimal energieffektivitet og pålitelig ytelse, noe som sikrer at operatørene får mest mulig ut av hver eneste reise. Servogear Ecoflow leverer den perfekte balansen mellom kraft og presisjon, og gir jevnere drift, lavere drivstofforbruk og jevn ytelse dag etter dag.
HVA DU KAN FORVENTE DEG PÅ STANDEN VÅR

Ecoflow-propulsoren
Oppdag effektiviteten til Servogear EcoFlow-propulseren med egne øyne. Den er kjent som et førsteklasses CPP-system for høyhastighetsfartøyer, og gir en optimal kombinasjon av fart, pullerttrekkraft, manøvrerbarhet og drivstoffeffektivitet.
Effektivitet er avgjørende, spesielt for fartøy som er avhengige av batteripakker, noe som muliggjør sømløse overganger til lav- og nullutslippsoperasjoner. Løft fartøyet ditt med oppgraderte fremdriftssystemer og skrogdesign for å oppnå høyere hastighet og spare vekt og investeringskostnader.
Oppdag banebrytende elektrisk og hybrid fremdrift
Utforsk elektriske og hybride fremdriftssystemer, som er omhyggelig utformet for å møte bransjens skiftende behov og samtidig redusere miljøpåvirkningen betydelig.
Elektrisk fremdrift, kombinert med avanserte batterisystemer, er en viktig teknologi for å avkarbonisere den maritime sektoren.
Ved å utnytte fornybare energikilder til fremdrift, sammen med effektive kraft- og energistyringssystemer om bord, får man en bærekraftig løsning for å redusere utslippene fra driften av fartøy.

Power-To-X
Power-to-X-teknologier er i ferd med å bli et viktig virkemiddel for fremtidsrettet fremdrift. Ved å bruke e-drivstoff som e-metanol - som produseres fra fornybare energikilder og omdannes til fremdriftskraft - får operatørene tilgang til en effektiv og fleksibel energibane.
Fordelen med metanol er at det har høy energitetthet sammenlignet med mange alternative drivstoff, og at det er flytende, noe som gjør det enkelt å lagre og fylle drivstoff ved omgivelsestemperatur. I mange tilfeller kan eksisterende infrastruktur fortsatt brukes, noe som reduserer behovet for større modifikasjoner.


IMO Tier III-fremdriftssystemer
Reduser NOx-utslippene effektivt med vårt SCR-efterbehandlingssystem. Systemet er utviklet spesielt for små maskinrom, og tilbyr en lett og kompakt løsning uten at det går på bekostning av ytelsen.
Som eneste leverandør av denne typen system gjør BOS Power det mulig for operatører å oppfylle IMO Tier III-kravene og samtidig opprettholde driftssikkerheten. Systemet øker også fartøyets verdi og sikrer samsvar med internasjonale forskrifter.
Etterbehandlingen av eksosgasser kan brukes på et bredt spekter av fartøyer - inkludert hurtigbåter, mannskapsoverføringsfartøyer, søk- og redningsfartøyer og patruljefartøyer - og er en velprøvd måte å senke NOx-utslippene på, samtidig som effektiviteten ivaretas.

Den mest verdifulle energien er den du ikke bruker
Å bli grønn til sjøs handler ikke bare om nytt drivstoff. Den raskeste måten å kutte kostnader og utslipp på, er å optimalisere energibruken. Slik gjør du ethvert fartøy mer effektivt.
Brosjyrer
Vil du vite mer om teknologiene våre? Last ned brosjyrene våre for mer informasjon.

Rolls-Royce tilbyr kraftløsninger i verdensklasse og komplett livssyklusstøtte.
Last ned her
mtu Kinetic PowerPack er det perfekte svaret på alle dine spesifikke behov når det gjelder strøm, fotavtrykk og bærekraft.
Last ned her
Det nye naturgassaggregatet har den høyeste effekttettheten og det høyeste forholdet mellom kilowatt per kvadratmeter i sin klasse.
Last ned her

Våre toppmoderne generatorsett er basert på de legendariske mtu-motorene med common rail-drivstoffinnsprøytningssystem.
Last ned her
tilgjengelighet. Last ned her
