Skip to content
HST ELLA v-0263 (1)

FREMDRIFT FOR FREMTIDEN

Seawork 2026 | Southampton - Storbritannia
9.-11. juni

Besøk oss på stand H9

01
Dager
23
Timer
45
Referat
67
Sekunder

Energieffektive løsninger fra bro til propell

Som ledende innen fremdriftssystemer av høy kvalitet har vi spesialisert oss på å designe og levere komplette kraftløsninger for hurtiggående arbeidsbåter, hurtigbåter, offshorefartøyer og yachter.
Våre skreddersydde løsninger gir kundene våre en unik kombinasjon av fart og skyvekraft.
Med vår tilstedeværelse og omfattende tekniske ekspertise optimaliserer vi energieffektive fremdriftsløsninger fra bro til propell.

HVA DU KAN FORVENTE DEG PÅ STAND H3

Servogear Ecoflow - konseptet

Ecoflow-propulsoren

Oppdag effektiviteten til Servogear EcoFlow-propulseren med egne øyne. Den er kjent som et førsteklasses CPP-system for høyhastighetsfartøyer, og gir en optimal kombinasjon av fart, trekkraft, manøvrerbarhet og drivstoffeffektivitet.

Effektivitet er avgjørende, spesielt for fartøy som er avhengige av batteripakker, noe som muliggjør sømløse overganger til lav- og nullutslippsoperasjoner. Løft fartøyet ditt med oppgraderte fremdriftssystemer og skrogdesign for å oppnå høyere hastighet og spare vekt og investeringskostnader.

FORDELENE MED HYBRID CTV - HST ELLA

Fordeler med hybrid CTV - HST Ella

HST Ella er et innovativt hybrid Crew Transfer Vessel (CTV) designet for å betjene havvindparker. HST Ella er utstyrt med et spesialtilpasset hybrid kraft- og fremdriftssystem fra Servogear, og kombinerer høy ytelse med lave driftskostnader og reduserte utslipp. Denne artikkelen tar for seg hvordan fartøyet oppfyller strenge miljøkrav og samtidig opprettholder effektiviteten under krevende forhold. Les videre for å finne ut hvordan HST Ella setter en ny standard for fremtidens bærekraftige maritime løsninger.

Oppdag banebrytende elektrisk og hybrid fremdrift

Utforsk elektriske og hybride fremdriftssystemer, som er omhyggelig utformet for å møte bransjens skiftende behov og samtidig redusere miljøpåvirkningen betydelig.

Elektrisk fremdrift, kombinert med avanserte batterisystemer, er en viktig teknologi for å avkarbonisere den maritime sektoren.

Ved å utnytte fornybare energikilder til fremdrift, sammen med effektive kraft- og energistyringssystemer om bord, får man en bærekraftig løsning for å redusere utslippene fra driften av fartøy.

Sjekk ut brosjyren vår

Elektrisk drift | Teknologier | Marine | BOS Power Solutions

Power-To-X

Power-to-Xer et av de viktigste virkemidlene på veien mot klimanøytralitet. Ved å bruke e-drivstoff som e-metanol produsert fra fornybare energikilder og omgjort til fremdriftskraft, får man en klimanøytral energiomforming.

Fordelen med metanol er at det har en høy energidensitet sammenlignet med andre bærekraftige drivstoff, og at det er flytende, noe som betyr at det er enkelt å lagre og fylle drivstoff ved omgivelsestemperatur. Eksisterende infrastruktur kan i mange tilfeller fortsette å brukes.

Fremdriftsmotorer | Teknologier | Marine | BOS Power Solutions
BOS Power S2000 IMO Tier III | Marine | Fremdriftsmotor | BOS Power

IMO Tier III-fremdriftssystemer

Reduser NOx-utslippene med SCR-efterbehandlingssystem.

Vårt innovative system er skreddersydd for små maskinrom, og tilbyr lett og kompakt design uten å gå på kompromiss med effektiviteten.

Som den eneste leverandøren på markedet for en slik løsning kan rederier med fokus på bærekraftige løsninger og reduksjon av utslipp forbedre flåtens miljøprofil og øke fartøyets annenhåndsverdi.

Etterbehandlingssystemer for eksosgass reduserer NOx-utslippene på en effektiv måte, i samsvar med kravene i IMO Tier III.

Etterbehandlingssystemer fra BOS Power kan brukes til en rekke bruksområder for å redusere NOx-utslipp, for eksempel hurtigbåter, mannskapsoverføringsfartøyer, søk- og redningsfartøyer og patruljefartøyer.

Sjekk ut brosjyren vår

HVORFOR CPPS ER DET FORETRUKNE VALGET FOR VINDPARKFARTØYER-1

Hvorfor CPP-er er det foretrukne valget for vindparkfartøy

Vindmølleparker krever presisjon, oppetid og effektivitet. Med propeller med regulerbar stigning (CPP) får operatørene høyere trekkraft, redusert drivstofforbruk og pålitelig ytelse i varierende sjøforhold. CPP-propeller gir også fleksibilitet for hybridoperasjoner, noe som gjør dem til den foretrukne løsningen for mannskapsoverføringsfartøy og offshore servicefartøy.

Stand H9

Chat med ekspertene våre

Kom innom standen vår for å lære mer om hvordan vår energieffektive fremdriftsteknologi optimaliserer hastighet, drivstofføkonomi og pålitelighet! Salgsteamet vårt fra BOS Power og Servogear ser frem til å møte deg.
TOUCH
Bjørn Svendsen Sales Manager

t. +47 95 96 41 55

Bjørn Svendsen Sales Manager
TOUCH
Georg Andal Technical Sales Manager

Service | Marine

t. +47 402 40 811

Georg Andal Technical Sales Manager
TOUCH
Svein Helge Natterøy Sales Manager

Sales | Marine

t. +47 900 25 619

Svein Helge Natterøy Sales Manager
TOUCH
Rolf Egil Furnes Technical Service Coordinator

t. +47 90 51 37 20

Rolf Egil Furnes Technical Service Coordinator
TOUCH
Eivind Kvandal Head Of Technology & Development

t. +47 97 01 45 76

Eivind Kvandal Head Of Technology & Development
TOUCH
Asbjørn Sjøvoll Technical Manager & Product Manager Mechanical

t. +47 97 61 31 69

Asbjørn Sjøvoll Technical Manager & Product Manager Mechanical
TOUCH
Malvin Teigland Service Manager

Service | Marine

t.+47 414 93 016

Malvin Teigland Service Manager
TOUCH
Frode Skaar Director Sales and Marketing

Sales | Marine

t. +47 909 81 017

Frode Skaar Director Sales and Marketing
TOUCH
Peter H. Kahrs Sales Director

Sales | Marine

t. +47 928 38 812

Peter H. Kahrs Sales Director

Sjekk ut brosjyrene våre